بارگیری...
کاربردهای مبل راحتی و استیل

کاربردهای مبل راحتی و استیل

برای درک بهتر کاربرد هر یک از مبل های راحتی و استیل و چگونگی انتخاب آن ها در قسمتی از سالن پذیرایی، در ادامه به بررسی مختصری از ویژگی های هر یک از مبل های راحتی و استیل می‌پردازیم.

لینک مرتبط: چیدمان مبل پذیرایی

برخی از ویژگی های مبلمان استیل

در دنیای مدرن امروز، مبل یک عضو اصلی و جدایی ناپذیر از دکوراسیون منزل به حساب می‌آید و انواع بسیار مختلفی را شامل می‌شود. مبل ها از لحاظ عناصر اصلی در تولید آن ها، ویژگی های متفاوت و کاربردی که دارند، دسته بندی شده و سبک ها و طرح های بسیاری را شامل می‌شوند. یک دسته بندی معمول و شناخته شده، مبلمان را به مبلمان استیل یا سلطنتی و مبلمان راحتی تقسیم کرده است. مهم ترین ویژگی مبل استیل، چوب با کیفیت آن است. مهم ترین جزء در ساخت مبل استیل، استفاده از چوب با بالاترین کیفیت است. همچنین مبل های سلطنتی دارای نقش و نگار های فراوانی هم هستند که به این نقش و نگار ها به وسیله‌ی معرق کاری و منبت کاری بر روی چوب ها حک می‌شوند. برای پیاده کردن نقش و نگار ها، چوب مبل باید ضربه های فراوانی را تحمل کند و اگر کیفیت چوب کم باشد، در حین کار می‌شکند.

متناسب با چوب با کیفیت، باید از پارچه مبلی مرغوب و مناسبی هم استفاده شود.

مبل استیل و دکوراسیون مربوط به آن

شاید این سوال پیش بیاید که مبلمان استیل در کدام دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ برای پاسخ به این سوال نیاز است که انواع مختلف دکوراسیون را بشناسیم. در این قسمت به بررسی اجمالی دو دکوراسیون اصلی مدرن و کلاسیک می‌پردازیم.

در دکوراسیون مدرن هدف اصلی استفاده از وسایل ساده و دوری از زرق و برق های اضافی است. عموما از وسیله های یک رنگ و ساده استفاده می‌شود و وسایل شلوغ و شاین‌دار در این دکوراسیون جایگاهی ندارند.

در مقابل، دکوراسیون کلاسیک که از وسایل با طرح های خاص و نسبتا شلوغ استفاده می‌شود. دکوراسیون کلاسیک را می‌توان در منازل اکثر ایرانی ها مشاهده نمود.

باتوجه به این مطالب مشخص می‌شود که مبل استیل در دکوراسیون کلاسیک کاربرد داشته و به هیچ عنوان در دکوراسین مدرن مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

لینک مرتبط: پارچه رومبلی ترکیه ای

چیدمان مبل های استیل

نکته مهم در چیدمان مبل های استیل، نیاز آن ها به فضای بزرگ است. قرار دادن مبلمان استیل در فضایی کوچک اشتباه بسیار بزرگی است، چرا که این مبل ها نقش و نگار های زیادی دارند و قرار دادن آن ها در فضای کوچک مانع دیده شدن این نقش و نگار های زیبا می‌شود. همچنین به علت همین نقش و نگار ها، اگر مبل های سلطنتی در فضای کوچکی قرار بگیرند باعث می‌شود محیط شلوغ و به هم ریخته به نظر رسیده و افراد احساس ناراحتی کنند. فضای مناسب برای مبلمان استیل باید به گونه ای باشد که مبل‌ها تا اندازه‌ای از یکدیگر فاصله داشته و تمام نقش و نگار های آن ها به خوبی دیده شوند.

برای چینش مبلمان استیل در صورت داشتن فضای کافی، بهترین حالت این است که کاناپه سه نفره در قسمت بالای پذیرایی و مبل های دیگر در اطراف آن قرار بگیرند. این مدل چینش علاوه بر زیبایی، باعث می‌شود فضای شما بزرگ تر به نظر برسد.

نکته‌ی دیگر در استفاده از مبلمان استیل این است که باید وسایل دیگری که از جنس چوب هستند نیز طرحی شبیه به نقش و نگار مبلمان داشته باشند. برای مثال کنسول و بوفه و دیگر وسایل چوبی باید متناسب با مبلمان انتخاب شوند.

لینک مرتبط: راه حل هایی برای 10 اشتباه رایج در چیدمان مبل

انتخاب فرش و پرده آخرین نکته در رابطه با این نوع دکوراسیون می‌باشد. توجه کنید که اگر پارچه‌ی مبل شما ساده باشد، بهتر است پرده و فرش را طرح دار انتخاب کنید و بر عکس اگر پارچه های مبل طرح دار باشند، از فرش و پرده‌ی ساده و یک رنگ استفاده کنید. همچنین رنگ پارچه‌ی مبل با پرده و فرش باید متناسب باشد تا جلوه‌ی زیبایی از خود نشان دهد.

برخی از ویژگی های مبلمان راحتی

برای آشنایی بیشتر و بهتر چیدمان مبل استیل و راحتی در کنار هم، دانستن ویژگی های هر یک از مبلمان استیل و راحتی ضروری است. در قسمت قبل ویژگی های مربوط به مبلمان استیل، دکوراسیون مربوط به آن و نحوه‌ی چیدمان مبل های استیل یا سلطنتی را بیان کردیم.

در این قسمت به بیان ویژگی های مبل راحتی می‌پردازیم. مبلمان راحتی از مدل مبل های محبوب و پرطرفدار است و همان‌طور که از نام آن پیداست، این مبل روزانه برای نشستن و حتی خوابیدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. تنوع مبل های راحتی بسیار زیاد است و این ویژگی منحصر به فرد این مبلمان باعث می‌شود که برای تمام فضاها و حتی فضاهای کوچک هم مورد استفاده قرار بگیرند. متناسب با فضایی که دارید می‌تواند از مبل راحتی مناسبی استفاده کنید. در واقع این مبلمان راحتی مدرن که در هر فضایی جا می‌گیرند، مناسب خانه های با فضای کم و آپارتمان های کوچک و نقلی است.

این ویژگی مبل های راحتی بر خلاف مبل های استیل است که فضای نسبتا زیادی نیاز دارند. در ضمن استفاده از دو دست مبل راحتی و استیل در کنار یکدیگر هم به فضای زیادی نیاز دارد. در ادامه‌ی مطلب به این موضوع بیشتر می‌پردازیم. دیگر ویژگی این مبلمان این است که در ساخت مبلمان راحتی برخلاف مبلمان استیل، چوب اهمیت بالایی ندارد، چرا که معمولا چوب ها زیر پوشش تشک ها و فوم های مبل پوشانده شده و دیده نمی‌شود. آنچه که در مبل های راحتی اهمیت بالایی دارد، نرمی و راحتی مبل هاست، از همین رو است که نمی‌توان به آن ها به چشم مبلمان لوکس نگاه کرد. درساخت مبل های راحتی می‌توان از فوم های گرم یا سرد استفاده کرد که هر یک ویژگی های مخصوص خودش را دارد. نکته ای که در انتخاب مبل های راحتی هائز اهمیت است این است که مبل ها از فوم های سرد ساخته شده باشند، زیرا این فوم ها کیفیت بیشتری داشته و نرم تر و راحت تر است.

لینک مرتبط: 5 نکته مهم قبل خرید مبل

مبل راحتی و دکوراسیون مربوط به آن

پس از بررسی ویژگی های مبل های راحتی، به بررسی دکوراسیون مناسب این مبلمان می‌پردازیم. قبلا هم اشاره کردیم که مبل های راحتی از تنوع زیادی برخوردار هستند و این موضوع باعث می‌شود که مبلمان راحتی برای دکوراسیون های مدرن و کلاسیک مناسب باشند. تنها نکته مهم این است که انتخاب مبل مناسب با دکوراسیون نیاز به دقت بالایی دارد. برای مثال اگر برای منزل خود از دکوراسیون مدرن استفاده می‌کنید، مبل راحتی که انتخاب می‌کنید باید ساده و ترجیحا یک رنگ باشد. و اگر از دکوراسیون مدرن استفاده می‌کنید، باید مبل راحتی که انتخاب می‌کنید از چوب ساخته شده باشد. استفاده از چوب در ظاهر مبل، آن را رسمی تر کرده و باعث می‌شود دکوراسیون کلاسیک شما به هم نخورد.

لینک مرتبط: متراژ مناسب پارچه مبلی

چیدمان مبل های راحتی

چیدمان مبل های راحتی بسیار متنوع و زیاد است و بر اساس سلیقه‌ی شخصی و با توجه به فضای موجود می‌توان مبل ها را جابجا کرد، اما آگاهی از برخی قوانین کلی باعث می‌شود دکوراسیون شما زیباتر جلوه کند. مبل های راحتی از ترکیب های هفت یا نه نفره تشکیل شده‌اند و شامل یک کاناپه سه نفره، یک کاناپه دو نفره و دو یا چهار صندلی تک نفره می‌باشد. توصیه می‌شود که کاناپه در قسمت بالای پذیرایی قرار دهید و مبل های دیگر را طوری بچینید که رفت و آمد را دشوار نکند.

نکته‌ی دیگر تناسب رنگ مبل راحتی با دیگر وسایل پذیرایی می‌باشد. اصل مکمل بودن را هیچگاه فراموش نکنید؛ به این معنی که اگر پارچه رو مبلی طرح دار است، پرده و فرش را ساده انتخاب کنید و برعکس اگر پارچه مبل شما ساده است، پرده و فرش را طرح دار انتخاب کنید. انتخاب فرش هایی با رنگ روشن و طرح ساده باعث می‌شود فضا بزرگ تر دیده شود. در بعضی مبل های راحتی جدید، از دو رنگ استفاده می‌شود؛ در این حالت توجه داشته باشید که رنگ انتخابی شما برای وسایل دیگر، با هر دو رنگ مبل متناسب باشد.

لینک مرتبط: نحوه چیدمان مبلمان در منازل کوچک

 

در این مقاله سعی کردیم مطالب کاربردی را در رابطه با ویژگی های مبلمان استیل و راحتی بیان کنیم. نحوه‌ی چینش مبلمان راحتی و استیل در کنار هم در مقاله دیگری به طور کامل بیان شده است . امیدواریم مطالعه‌ی این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

 

نظرات کاربران

نظر بدهید