بارگیری...
ترکیب رنگ ها در طراحی دکوراسیون منزل

ترکیب رنگ ها در طراحی دکوراسیون منزل

ترکیب رنگ در دکوراسیون داخلی 

1- انبه ای + یاسی

اگر فضای نشیمن منزلتان روشنایی نسبتا مناسبی دارد و مساحت آن نیز بیش از 30 متر مربع است، ترکیب رنگ انبه ای و یاسی ملایم می تواند برای شما راهگشا باشد. یاسی روشن فضا را وسیع و آرامش بخش جلوه می دهد و رنگ انبه ای با تضاد ملایمی که با یاسی دارد، باعث می شود فضایی آرام اما با انرژی، سنگین و در عین حال شاد داشته باشید. در ایجاد این ترکیب دقت داشته باشید که رنگ یاسی سطح بیشتری را نسبت به زرد در بر بگیرد، برای مثال دیواری به رنگ یاسی و مبل انبه ای ترکیب مناسبی ایجاد می نمایند. اما نسبت برعکس در این حالت، سبب چیرگی رنگ زرد بر یاسی می شود و نتیجه ی جذابی به دست نخواهد داد.

دکوراسیون منزل

2- نعناعی + صورتی گل مریم

اگر ترکیب رنگ های نزدیک به هم برایتان یکنواخت شده است و تمایل دارید از تضاد رنگ های لطیف در فضای منزلتان استفاده کنید، یکی از گزینه ها ترکیب رنگ سبز سرد نعناعی و صورتی ملایم گل مریم است. می توانید از از این رنگ ها برای روح بخشیدن به فضایی با رنگ های سرد و خنثی(مثل خاکستری و سفید) استفاده کنید. برای مثال، دیواری شاخص به رنگ صورتی روشن ایجاد کنید و کوسن ها و لوازم دکوراتیو منزلتان را به رنگ سبز نعناعی انتخاب کنید. اگر خواستید رنگ سومی به این فضا اضافه کنید، لکه های مشکی می توانند انتخاب مناسبی باشند.در یکی از مطالب پیشین سایت دیوار شاخص را به شما معرفی کرده ایم. مطالعه ی این مطلب می توان به شما در ایده پردازی برای استفاده از رنگ ها در خانه کمک کند.

دکوراسیون پرتقالی

3- پرتقالی + رنگ شکوفه های صورتی

این ترکیب رنگی می تواند برای فضاهایی که رنگ ندارند مناسب باشد. استفاده از این رنگ ها به عنوان چاشنی و به صورت لکه های رنگی، می تواند فضا را پرانرژی و خاص کند. این چاشنی ممکن است یک مبل تک باشد، حاشیه پرده، یک گلدان یا عناصر دکوراتیو دیگر. اما دقت داشته باشید که این رنگ ها را در سطح زیاد و یا به عنوان پس زمینه به کار نبرید، چرا که بر فضا غلبه می کنند و شدت آن ها باعث می شود فضاهایی با مساحت و روشنایی محدود نامتناسب و بسته جلوه کنند.

دکوراسیون بنفش

4- بنفش یاسی+ لیمویی

یکی  دیگر از از ترکیب رنگ های متضادی که می توانید در دکوراسیون به کار بگیرید، ترکیب  رنگ های بنفش یاسی و لیمویی است. استفاده از این دو رنگ می تواند آرامش یاسی و انرژی رنگ زرد را همزمان وارد فضا کند. این ترکیب هم برای فضاهایی با مساحت محدود هم برای فضاهای وسیع کاربرد دارد. لازم است در این همنشینی دقت داشته باشید که یاسی به عنوان رنگ زمینه و زرد به عنوان چاشنی رنگی استفاده شود و نسبت رنگ زرد در فضا بیش از حد نباشد.

 ترکیب رنگ هلویی

5- هلویی + پسته ای

پیشنهاد دیگر می تواند ترکیبی گرم و صمیمی باشد، هلویی رنگی گرم است و پسته ای از جمله سبزهایی است که به خاطر درصد بیشتر رنگ زرد، کمی گرم محسوب می شود. به همین سبب این ترکیب می تواند فضا را بهاری و آرامش بخش و در عین حال پر انرژی جلوه بدهد. بهتر است رنگ سبز استفاده شده حتی الامکان گرم تر باشد و به تصویر سمت راست نزدیک باشد.همچنین مناسب است رنگ های دیگری که در فضا استفاده می شوند روشن باشند و رنگ های تیره کمتر در فضا حضور داشته باشند.

دکوراسیون داخلی منزل

6- لیمویی + تمشکی

ترکیب دو رنگ لیمویی ملایم و تمشکی فضایی بسیار روشن و پر انرژی را ایجاد می کند. اگر به دنبال رنگ سومی برای ترکیب با این دو رنگ می گردید، ما رنگ آبی بلوبری را به شما پیشنهاد می کنیم.

دکوراسیون داخلی

7- هندوانه ای و توت فرنگی

شما می توانید در ایده پردازی برای ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزلتان از طبیعت الهام بگیرید. به ترکیب رنگ در میوه هایی مثل هندوانه و توت فرنگی نگاه کنید. اگر دوست دارید دکوراسیون منزلتان شاد و دارای رنگ های برجسته باشد، می توانید از مبل ها و عناصری به رنگ توت فرنگی یا هندوانه استفاده کنید و از انواع گونه های سبزرنگ و گیاهان برای تکمیل این دکوراسیون تابستانه کمک بگیرید.

 منابع : laurelandwolf   -  nstudioz

نظرات کاربران

نظر بدهید