بارگیری...
۱۰ راز برای داشتن خانه ای شیک با بودجه محدود

۱۰ راز برای داشتن خانه ای شیک با بودجه محدود

همه افراد به دنبال زندگی در یک خانه شیک و زیبا هستند .بعضی ها می پندارند برای چنین خانه ای نیاز به هزینه های بالا است ولی ما به شما نکاتی را مگوییم که بتوانید با هزینه کم منزلی شیک و زیبا برای خود و خانواده فراهم کنید.

1. اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید نوع نگاه و سبکی است که می خواهید در فضای داخلی خود ایجاد کنید تا در مسیر تغییرات شما را هدایت کند برای اینکار می توانید از مجلات و یا حتی وب سایت های دکوراسیون الهام گرفته و فضای دلخواه خود را انتخاب کنید.

2. بعد از تصمیم گیری و انتخاب سبک و یا اقلام مورد نظر ، مطمئنا، شما نمونه هایی گران و لوکس از دکوراسیون را پیدا خوهید کرد اما بهترین کار یافتن نمونه مشابه و نسخه ارزان تر از چیزی است که در سایت ها مشاهده نموده اید راهکار دیگر بعد از مشاهده نمونه های ارزان قیمت موجود می توانید آگاهانه تر انتخاب نمایید و یا نگاهی به مغازه ها و حتی فروشگاه های دست دوم انداخته شاید بتوانید چیزی مناسب و مطابق با حال و هوای خود بیابید.

3. یکی از راه های تغییر فضا با هزینه محدود  افزودن رنگ به دکوراسیون و اقلام دکوری موجود در آن است. می توانید دیوارها یا سقف  و حتی مبلمان موجود که قابل رنگ آمیزی هستند را مطابق سلیقه خود رنگ آمیزی کنید.

4. افزودن پرده ها راهی برای اهدای ظرافت و هارمونی به منزل است. پرده هایی را که از ابریشم طبیعی، پارچه کتان و پنبه ساخته شده است، ایده بسیار خوبی برای اجتناب از خرید پارچه های گران قیمت می باشد حتی متناسب با دکوراسیون می توانید از رنگ های مختلف پرده و سایه بان ها استفاده کنید.


۵.افزودن کوسن ها با طراحی خلاقانه و انتخاب الگوها و پارچه های مختلف برای افزودن جذابیت و گرما به فضا ایده ای بسیار ارزان قیمت بوده که می تواند ترکیب جالبی ایجاد کند حتی می توانید از کوسن های با سایز بزرگتر که فضا بیشتر پر کرده و فضای راحت تری ایجاد می کنند استفاده نمایید.

۶. انتخاب لوسترهای تزئینی و یا آویزهای زیبا فضا را بسیار تغییر داده و فضایی دراماتیک ایجاد خواهد کرد. برای تاثیرگذاری نیازی به خریدهای گران قیمت ندارید به دنبال تغییر فضای خانه با ایجاد نورهای زیبا و ایجاد سایه های مناسب باشید.

7. خرید مبلمان مقرون به صرفه که راحت و مناسب خانه هستند می تواند در دکوراسیون بسیار تاثیرگذار باشد شما حتی می توانید مبلمان قدیمی و موجود در منزل را اصلاح کنید و یا می توانید با ایده های خلاقانه و دست ساز مبلمان را زیباتر و کاربردی تر ساخته و تغییرات مورد نیاز خود را بر آنها اعمال نمایید.

۸-بعد از اینکه مبلمان و عوامل اصلی تشکیل دهنده منزل را فراهم کردید حالا نوبت افزودن لوازم جانبی به فضا میرسد. برای اضافه کردن ظرافت به فضای داخلی می توانید از آیتم هایی با رنگ های فلزی مانند آینه طلایی، مجسمه های نقره ای و… استفاده کنید. افزودن رنگ یا متریال طلایی احساسی لوکس و گران قیمت ایجاد می کند اگر نمی توانید برای آن هزینه کنید بهترین راهکار افزودن رنگ طلایی برای لوکس جلوه دادن فضاست البته بایستی به هماهنگی و مطابقت با سبک به کار رفته در فضا توجه کنید.

۹- استفاده از ایده های دست ساز و کارهای هنری دست ساز قطعا بسیار ارزان تر است.  اما اگر هیچ ایده ای در مورد چگونگی انجام این کار ندارید بهترین کار جست و جو و یادگیری مراحل انجام کار  متناسب با نیازهایتان است می توانید از  اقلام دکوری ،گلدان و آباژورهای دست ساز استفاده کنید  که با صرف هزینه کم تنوع زیادی به فضا می بخشند و در واقع سلیقه شخصی شما را به منزلتان اهدا می کنند.

۱۰-نکته بسیار مهم و اساسی در دکوراسیون منزل و داشتن خانه ای زیبا فقط توجه به مبلمان و انتخاب سبک مناسب دکوراسیون و حتی به کارگیری ترفندهای ویژه در منزل نیست در کنار اهمیت همه موارد گفته شده ،پاکیزگی و نظم از مهمترین عوامل در ایجاد ظاهری آراسته و شیک برای منزل می باشد نظافت و سازماندهی مناسب آرامش را به ارمغان آورده و محیط را دلپذیرتر می سازد.

نظرات کاربران

نظر بدهید