بارگیری...
ست کردن پرده , مبل و فرش در دکوراسیون منزل

ست کردن پرده , مبل و فرش در دکوراسیون منزل

ست کردن پرده و فرش

ست کردن پرده , مبل و فرش در دکوراسیون منزل
گزینه اول: رنگ های خنثی
استفاده از رنگ های خنثی روشی عالی برای داشتن دکوراسیونی دائمی می باشد. با کاربرد رنگ های بژ، مشکی، قهوه ای و یا سفید همیشه خیالتان راحت خواهد بود. علاوه براین، رنگ های خنثی می توانند بسیار آرامش بخش و متناسب با هر اتاقی باشند.


گزینه دوم: تک رنگ
نیازی نیست که فرش و پرده دقیقا با هم همخوانی داشته باشند. فقط باید باهم خوب ترکیب شوند و هارمونی در فضا را افزایش دهند. اگر فرش شما سبز ملایم است، پرده ای با رنگ سبز آهکی مناسب می‌باشد. زمانی هر دو از یک خانواده رنگ باشند، اشتباه کمتری پیش خواهد آمد و در حین سادگی  دکوراسیونی متعادل خواهید داشت.


گزینه سوم: طرح های مشابه
بسیاری از فرش‌ها در طرح های مختلفی و با پترن های متفاوت ارائه می شوند که بتوان به راحتی آن ها را با پرده هماهنگ کرد. هماهنگی طرح  یا پترن فرش و پرده در منزل به شما امکان هماهنگی بدون تغییر کلی دکوراسیون را داده و در یک نگاه بسیار هماهنگ و زیبا به نظر میرسد.
دکوراسیون منزل
گزینه چهار: بافت
این گزینه راه حلی مفید برای هماهنگ کردن پرده و فرش بدون نیاز به تغییر کلی دکوراسیون در منزل است. فرش کرکی را با پرده کرکی هماهنگ کنید. به‌خاطر داشته باشید این موضوع از این جهت که نمود خیلی واضحی در دکوراسیون ندارد ممکن است مورد توجه قرار نگیرد اما برای کسانی که به جزئیات اهمیت می دهند و به نکات ریز در دکوراسیون بها می دهند می تواند راهکار خوبی باشد البته می تواند برای تاثیرگذاری بیشتر با  گزینه های ارائه شده در بالا نیز ترکیب شود.

گزینه پنج: رنگ سوم و رنگ های مکمل
به خاطر داشته باشید که ایجاد هماهنگی فقط از طریق ترکیب و استفاده از دو رنگ حاصل نمی شود. می توانید از چند رنگ و همینطور رنگ های مکمل در دایره رنگ که روشی عالی برای هماهنگ کردن فرش و پرده است استفاده نمایید و حتی می توانید از اقلام دکوری و کوسن ها نیز کمک گرفته و فضا را با رنگهای مشابه دکور و هماهنگ کنید.
انتخاب پرده
گزینه شش: نقطه کانونی
اگر نمیتوانید بین فرش و پرده موجود در دکوراسیون خود هماهنگی ایجاد کنید بهتر است از یک نقطه کانونی استفاده کنید. برداشتن تمرکز از فرش و پرده باعث می شود که توجه به الگو های مختلف و اقلام موجود در فضا متمرکز شوند و عدم هماهنگی در فضا کمرنگ تر به چشم آید.

گزینه هفت: حتما لزومی به هماهنگی نیست!
آخرین بخش از این گزینه ها  توجه به این نکته است که می تواند در دکوراسیون منزل هیچگونه هماهنگی بین فرش و پرده وجود نداشته باشد و در واقع بعضی اوقات ناهماهنگی بین اجزای مختلف دکوراسیون در منزل به خودی خود می تواند یک ترکیب زیبا  ایجاد کند .


گزینه هشت : استفاده از رنگ های موجود در فرش
به این صورت که از رنگهای موجود در فرش کمک میگیرید، فضایی کم ریسک، هماهنگ، با آرامش و زیبا ایجاد میکنید.در این حالت ترکیب رنگ آبی و کرم و سفید در فضای منزلتان  وجود داشته باشد

انتخاب مبل
گزینه نهم : استفاده از رنگ های ترکیبی
ترکیب رنگهای قرمز، سفید، کرم و آبی موجود در فرش است که نهایتا فضایی نو، شاد و پویا ایجاد می کند. برای فضای شما این رنگبندی نیز قابل انتخاب است و می توانید با استفاده از رنگ قرمز، نقطه ی تمرکزی خاص در فضای خانه ایجاد کنید، مثلا در تصویر تدوین شده ی زیر، پرده ها و مبل بزرگ سه نفره، نقطه ای خاص از خانه را مورد تاکید قرار داده اند و بر آن تاکید میکنند. فقط دقت داشته باشید که در این حالت بهتر است تمام مبل ها را قرمز انتخاب نکنید و از انرژی موجود در رنگ قرمز به نحوی استفاده کنید که فضا را جذاب کند، چرا که همین رنگ قرمز اگر خوب استفاده نشود، می تواند فضایی پر تنش و ناراحت کننده ایجاد کند.


گزینه دهم :  انتخاب یک رنگ مشخص برای ست کردن مبل و فرش و پرده
اگر از رنگسفید برای رنگ دیوار ها و سقف فضایتان استفاده کرده اید برای از بین بردن حس کسالت و یکنواختی فضا می توانید از یک رنگ واحد و پر جلوه برای ست کردن مبل و فرش و پرده اتاق تان استفاده کنید. اما دقت کنید که رنگ ها نباید دقیقا یکسان باشند، می توانید مانند عکس بالا رنگ پرده ها بافت دار یا کمی روشن تر از رنگ کوسن ها باشند.

گزینه یازدهم :  پرده ، عناصر روح بخش دکوراسیون منزل شما
اگر برای دکوراسیون منزل مبلمانی با رنگ های روشن در نظر گرفته اید، پس بهتر است برای برای ست کردن مبل و فرش و پرده در  دکوراسیون داخلی اتاق تان از رنگ های شاد برای پرده یا فرش استفاده کنید، اما دقت داشته باشید که فقط یکی از این دو عنصر را با رنگ های متضاد و خیلی چشم گیر انتخاب کنید، به طور مثال در عکس بالا با استفاده از رنگ شاد پرده ها به فضا انرژی تزریق شده، اما در فرش از رنگ آبی که بر روکش صندلی ها و گل کوسن ها نیز وجو د دارد استفاده شده است. رنگ های زرد و سفید برای ست مبل با پرده مناسب است که عاشق نور خورشید و خانه آفتابی هستند زیرا که نور خورشید را به خوبی به داخل خانه هدایت می کنند.

گزینه دوازدهم : طرح و بافت در دکوراسیون منزل شما
اگر می خواهید که فضای صمیمانه تری را تجربه کنید از ست کردن مبل و فرش و پرده در دکوراسیون منزل تان استفاده کنید، می توانید پرده هایتان را از پارچه های طرح دار انتخاب کنید ولی به علت طرح دار بودن از یکی  از رنگ های خنثی منزل تان برای رنگ پرده استفاده کنید.
گزینه سیزدهم :  مبل و فرش و پرده تکمیل کننده زیبایی دکوراسیون داخلی منزل شما
ست کردن مبل و فرش و پرده بسیار بر دکوراسیون داخلی منزل شما تاثیر گذار هستند، هر چه قدر انتخاب رنگ خوبی برای پرده ها و مبلمان داشته باشید این زیبایی فقط با انتخاب یک فرش مناسب تکمیل خواهد شد.برای مبل ست با پرده می توانید مانند عکس بالا از یکی از رنگ های پارچه و کوسن های مبلتان الهام بگیرید، از فرش های روشن نترسید، درست است که در نظر اول تمیز کردن آن کاری دشوار به نظر می آید اما نمی توان از جلوه و زیبایی که به فضای داخلی و دکوراسیون منزل تان می بخشند به سادگی گذشت.
دکوراسیون منزل
گزینه چهاردهم : هماهنگی رنگ مبل و فرش و پرده در دکوراسیون منزل
اگر خواهان فضایی با حس و حال کلاسیک و آرامش بخش هستید، از تنالیته رنگ های گرم استفاده کنید. و از ترکیب تمام رنگ هایی که انتخاب کرده اید در جزئیات مبل و فرش و پرده بهره ببرید. در سبک کلاسیک برای عمق دادن به فضا تمام رنگ ها در بافت ها و شکل های مختلف می توانند در منزل شما تکرار شوند. در این صورت فضای کلاسیک زیبایی را می توانید در منزل خود تجربه کنید.
ست کردن منزل

گزینه پانزدهم : ترکیب های رنگی دکوراسیون منزل در مبل و فرش و پرده
اگر مایل هستید تا در فضای داخلی خانه خود تفاوت ایجاد کنید، می توانید مانند عکس بالا تمام رنگ هایی که برای ست کردن مبل و فرش و پرده در دکوراسیون منزلتان انتخاب کرده اید به کار ببرید. این کار مهارت زیادی می خواهد اما اگر نتیجه خوب از آب درآید، بسیار هیجان انگیز است. مانند عکس بالا می توانید چند مبل با رنگ های مختلف و فرشی با تناژهای رنگی متفاوت و پرده ای از ترکیب رنگ های مختلف منزل را در کنار هم ست کنید.
فرش در دکوراسیون منزل
گزینه شانزدهم : فرش ایرانی تاثیری متفاوت در دکوراسیون منزل شما
برای این که فضای اتاق تان را از کسالت و بی روح بودن خارج کنید، بهترین گزینه استفاده از فرش های پر نقش ایرانی با رنگ های بسیار شاد است. فضاهایی را که اغلب دکوراسیون کرم و قهوه ای دارند را با فرش های ایرانی زیباتر می کنند و برای این که فضا جذاب تر باشد می توانید از کوسن هایی زیبا با نقش مایه های همان فرش ها استفاده کنید. فرش ایرانی پر نقش و نگار و پر از رنگ است سعی کنید در کنار آن از پارچه های ساده تر استفاده کنید تا فضا سنگین و شلوغ نشود.


نظرات کاربران

نظر بدهید