بارگیری...
انتخاب پرده مناسب برای خانه

انتخاب پرده مناسب برای خانه

در گذشته از پرده به عنوان پارچه ای برای پوشش پنجره هایی که از آن ها فضای داخلی خانه دیده می شد و یا برای جلوگیری از ورود سرما و گرما به داخل خانه استفاده می شد. اما با گذر سال ها نقش پارچه های پرده ای در خانه ها پررنگ تر شد. امروزه از پرده ها علاوه بر ایجاد حریم خصوصی و تنظیم نور یا دمای خانه برای زیبایی استفاده می شود. و پرده جرئی از دکوراسیون خانه محسوب می شوند. پارچه ای که انتخاب صحیح و به جای آن می تواند زیبایی فرش ، مبلمان ، رنگ دیوارها و کاغذ دیواری و درکل تمام وسایل خانه ( نشیمن ، اتاق خواب ، پذیرایی و ... ) را زیباتر جلوه دهد.تزئین مناسب برای پنجره‌ها می‌تواند زیبایی‌های خانه را چند برابر افزایش دهد. یک پرده مناسب قادر است یک اتاق بی‌روح را به مکانی آرامش‌بخش و روح‌پرور تبدیل کند. همچنین عاملی برای کنترل گرما و سرما و نور باشد. پرده‌ها جذاب‌ترین نقطه دید در یک اتاق هستند. بعضی از پنجره‌ها به خودی خود بسیار زیبا بوده و بنابراین پرده‌ها و تزئینات آن باید مکمل این زیبایی باشند، نه پوشاننده آن.
بنابراین قبل از اینکه بخواهید پارچه ای برای پرده خانه خود بخرید باید نکاتی را مد نظر داشته باشید.مهمترین نکته ای که در هنگام خرید پرده باید رعایت شود این است که پرده برای کدام قسمت از خانه استفاده می شود. پارچه ای که برای اتاق خواب یا آشپزخانه استفاده می شود با پارچه ای که برای پذیرایی در نظر گرفته می شود به لحاظ طرح ، جنس ، بافت و... متفاوت است. برای اتاق خواب پارچه هایی از جنس حریر و تور و دانتل جنس های لطیف مناسب است که به فضای اتاق خواب آرامش بیشتری بدهد . و برای پذیرایی پارچه هایی سنگین مانند مخمل و ساتن و پارچه های لوکس و گران قیمت تر استفاده می شود. و می توان به پرده اصلی والان هم اضافه کرد تا شیک تر به نظر برسد. و برای آشپزخانه هم تورهای رنگی انتخابی مناسب است که فضای آشپزخانه گرم شود و از ورود نور به داخل آنجا جلوگیری نشود.
      منطقه ای که در آن زندگی می کنید نیز حائز اهمیت است. اگر در مناطق گرمسیر زندگی می کنید که ورود آفتاب به داخل اتاق ها زیاد است از جنس های نرم و لطیف تر استفاده کنید و در منطقه های سردسیر از پارچه های ضخیم تر با بافت سنگین بهتر است که از ورود سرما به داخل خانه جلوگیری شود.
برای ست کردن پرده ها با دکوراسیون از چند روش می توانید استفاده کنید:
          الف ) استفاده از پارچه مبلمان برای رویه یا والان پرده . هماهنگی پرده با مبلمان و یا دکوراسیون کلی  منزل باعث می شود خانه حس آرامش بیشتری داشته باشد .
          ب ) استفاده از تونالیته هایی (سایه روشن ) که در رنگ دکوراسیون استفاده شده . برای مثال اگر مبلمان شما زرد است ، برای پرده از رنگ لیمویی استفاده کنید.
           ج ) هماهنگ کردن پارچه پرده با پارچه کوسن های روی مبل ها
           د ) استفاده از رنگ های خنثی مانند خاکستری و کرم و ... که با تمام رنگ ها و طرح ها به راحتی ست می شود
          ت )استفاده از رنگ های مکمل یا متضاد اگر خانه احتیاج به رنگ بیشتری دارد. رنگ های مکمل خانه را گرم و جذاب می کند.

 

           ادامه دارد ...

نظرات کاربران

نظر بدهید