بارگیری...
طرز صحیح شست و شوی پرده ها

طرز صحیح شست و شوی پرده ها

شست و شوی پرده ها یکی از نگرانی های همیشگی خانم های خانه دار است.پرده ها مانند هرچیز دیگری اگر خوب نگه داری شود دوام بیشتری خواهند داشت.
اول از همه بهتر است  هر چند وقت یک بار گرد و خاک روی پرده ها را با جارو برقی تمیز کرد تا از تیرگی و سیاه شدن پرده ها جلوگیری شود.
همیشه برای شست وشوی پرده ها به جنس و رنگ پرده توجه کنید.
پرده ها را میتوان ابتدا در آب ولرم خیس کرده و یک یا دوبار تنها با آب بشوید تا خاک و دوده های اولیه در پرده شسته شود.
سپس میتوانید برای سفید تر شدن پرده مقداری مایع سفید کننده را با آب مخلوط کنید یا اگر میخواهید به پرده آسیبی نرسد میتوانید از صابون نیز استفاده نمایید

توجه کنید که برای شستن پرده های توری نباید از مایع سفیدکننده استفاده نمایید چون باعث کدر شدن پرده میشود و بهتر است آنها را با آب ولرم و پودر لباسشویی بشویید و حتی میتوانید مقداری جوش شیرین به آن اضافه کنید.

همانگونه که می دانید ساختار پرده زبرا از تور و پارچه می باشد به همین منظور باید حداقل فصلی یکبار به طور کامل شسته شود.

نحوه شست و شوی پرده های زبرا به صورت هفتگی  می توان به صورت ایستاده در مکان خود با استفاده از بخار شور یا شامپو فرش غبار روبی کرد.
پرده زبرا بهتر است  هر 6 ماه یکبار شسته شوند جهت انجام این کار ابتدا پرده را از پایه ها جدا کنید و در یک سطح صاف قرار دهید. با استفاده از مواد شوینده که در آب حل شده ( ترجیحا بدون آنزیم و غیر اسیدی ) و به وسیله اسفنج نرم کف مالی شده شستشوی پرده زبرا را انجام دهید. سپس با فشار آب کم پرده را آبکشی کرده و آن را از یک مکان صاف آویزان کرده تا کاملا خشک شود و در نهایت پرده را در جای خود قرار دهید.

بعضی از پارچه های پرده ای در اثر شستشو با آب خراب و بی حالت میشوند. بنابراین این گونه پرده ها را باید به صورت خشک شویی شست. مانند انواع پارچه های مخمل، ساتن و ابریشم. بعد از شستشوی پرده باید آن را اتو کرد. بعضی از پارچه های پرده ای را اگر به صورت مرطوب آویزان کنیم چروک آن از بین رفته و دیگر نیازی به اتو کردن نیست. درجه حرارت اتو باید با جنس پارچه هماهنگ باشد. برای اتو کردن پارچه های نایلونی باید درجه حرارت کمتر و برای اتو کردن پارچه های نخی و کتانی از درجه حرارت بیشتر اتو استفاده کرد.

نظرات کاربران

نظر بدهید