بارگیری...
مبل پارچه ای بخریم یا چرمی ؟

مبل پارچه ای بخریم یا چرمی ؟

مزایای استفاده از مبل های پارچه ای:

راحتی: مبل های پارچه ای بسته به جنس پارچه به کار رفته در آن ها و بالشتک ها و فریم اصلی مبلمان می تواند متنوع باشند و میزان راحتی را افزایش یا کاهش دهند اما در حالت کلی مبل های پارچه ای راحت تر از مبل های چرمی هستند زیرا دارای ماهیتی نرم تر و منعطف تر هستند، از سوی دیگر مبلمان چرمی در تابستان گرم و چسبنده و  در زمستان سرد می شوند و این احساس خوشایندی در کاربران ایجاد نمی کند.

مراقبت و نگهداری : میزان ساییدگی در مبلمان پارچه ای اغلب به ضخامت، جنس و کیفیت پارچه بستگی دارد. البته، در پارچه های با کیفیت بهتر، میزان ساییدگی در گذر زمان کمتر است در واقع تمیز کردن لک از روی مبلمان چرمی آسان تر از پارچه است البته امروزه پارچه هایی با کیفیت بالا و مقاوم  به لکه و دارای قابلیت آسان برای پاک شدن آسانتر در بازار موجود است که برای کاربرانی که مبلمان پارچه ای را ترجیح می دهند می تواند گزینه مورد قبولی باشد.

مقاومت : مقاومت مبل‌های پارچه‌ای بستگی به جنس پارچه استفاده شده در مبلمان دارد (همان طور که مقاومت مبلمان چرمی نیز بستگی به نوع چرم استفاده شده دارد). در برخی از مبلمان پارچه‌ای از نوعی روکش مقاوم در برابر لکه استفاده می‌شود که در این صورت به راحتی می‌توان لکه‌های بوجود آمده روی مبلمان را پاک کرد. از طرفی روی مبلمان پارچه‌ای همانند مبل‌های چرمی خراش نمی‌افتد و مبل‌های پارچه‌ای از این نظر نسبت به مبل‌های چرمی بهتر هستند. همچنین در صورت انتخاب مبل چرمی، بایستی با مشکل پوسته پوسته شدن آن نیز دست و پنجه نرم کنید برای مثال در منازلی که حیوان خانگی وجود دارد مبلمان پارچه ای گزینه بهتری محسوب می شوند.

تنوع رنگ ها و الگو ها : چرم می تواند رنگ های مختلفی داشته باشد، اما پارچه ها دارای رنگ و طرح های نامحدودی هستند، بنابراین شانس بیشتری برای مطابقت با دکوراسیون موجود را برای کاربر ایجاد می کنند.

بودجه:  اگرچه پارچه ی با کیفیت هزینه زیادی نیاز دارد اما همان مبل با جنس چرم گرانتر از مبل پارچه ای خواهد بود و متریالی لوکس تر محسوب می شود.

مزایای استفاده از رومبلی های چرمی:

ضد حساسیت : افرادی که مبتلا به آلرژی از انواع مختلف هستند به دلیل جذب مواد و آلودگی های مختلف حساسیت بیشتری نسبت به پارچه دارند و انتخاب مبلمان چرمی می تواند گزینه مناسب تری برایشان باشد.

 ظاهر: مبلمان چرمی ظرافت خاصی به دکوراسیون بخشیده و چه از نوع چرم مصنوعی و یا طبیعی سبکی  معاصر یا مدرن را با ظاهری شیک و لوکس تربه فضا می بخشد.

مراقبت و نگهداری : از مزیت های اصلی مبلمان چرمی قابلیت پاک شدن آسان است که به دلیل سطح صاف و صیقلی آلودگی ها را جذب نکرده و حتی با ریختن مایعات روی آن به راحتی مثل قبل پاک می شود البته نیاز به نظافت روزانه برای جلوگیری از نشستن گرد و غبار روی خود را دارد .

برای نتیجه گیری می توان گفت با بررسی نیاز ها و مهمتر از آن سبک زندگی خود، اولویت ها را بررسی کرده تا بهترین انتخاب را متناسب با شرایط موجود و سلیقه همه کاربران داشته باشید…

منبع : www.thespruce.com

نظرات کاربران

نظر بدهید